divendres, 10 de gener de 2020

PROJECTE DEL NOM DE LA CLASSE: QUIN GUST FA LA LLUNA

DURANT EL PRIMER TRIMESTRE FEM EL PROJECTE DEL NOM DE LA CLASSE. AIXÍ TREBALLEM LA COHESIÓ I LA PERTINENÇA DE GRUP, TAN IMPORTANT SOBRETOT ARA QUE ELS NENS I NENES ACABEN DE COMENÇAR A L'ESCOLA.
A EDUCACIÓ INFANTIL CADA CLASSE TÉ EL NOM D'UN CONTE.

  • PRIMER N'EXPLIQUEM ALGUNS QUE ENS SEMBLEN INTERESSANTS PER A L'EDAT I DESPRÉS ELS LLEGIM, FEM TITELLES, FEM OMBRES A LA CAIXA DE LLUM, ELS  MIREM A L'ORDINADOR, BUSQUEM  DIFERENTS VERSIONS O ELS NENS I NENES ELS PORTEN DE CASA.
  • EN SEGON LLOC EXPOSEM ELS CONTES A TRIAR I CADA NEN LLIUREMENT TRIA EL QUE LI AGRADARIA QUE FOS EL NOM DE LA CLASSE.CADA INFANT POSA UNA PEÇA DAVANT DEL CONTE QUE LI HA AGRADAT MÉS.


  • EL CONTE MÉS VOTAT VA SER   "QUIN GUST FA LA LLUNA? "
  • CADA NEN/A VA DIBUIXAR I PINTAR LA SEVA LLUNA.

  • FEM UN JOC DE CAIXES PERQUÈ ELS NENS PUGUIN REPRODUIR LA TORRE DELS ANIMALS IGUAL QUE EN EL CONTE. AIXÍ RECORDEN L'ORDRE DE COL.LOCACIÓ DELS ANIMALS.


  • UN DIA PORTO UN TROS DE LLUNA QUE TENIA A CASA I LA TASTEM. CADASCÚ TROBA QUE TÉ UN GUST DIFERENT.



  • VEIEM QUE ELS ANIMALS S'AJUDEN ENTRE ELLS I FAN UNA TORRE PERQUÈ UN DE SOL NO POT ARRIBAR A TOCAR LA LLUNA. PRIMER ENS MESUREM I HO APUNTEM A LA PORTA PER VEURE ON ARRIBEM.


  • PROVEM DE TOCAR EL SOSTRE DE LA CLASSE. COM HO PODEM FER? COM HI PODEM ARRIBAR? ALGÚ DIU AMB UNA ESCALA, ENFILANT-SE SOBRE TEU, I HO PROVEM... TOT I AIXÍ NO HI ARRIBEM. I SI ENGANXEM UN FIL DEL SOSTRE AL TERRA I L'ESTIREM AL TERRA BEN RECTE I PROVEM QUANTS NENS NECESSITARÍEM PER ARRIBAR A TOCAR EL SOSTRE...? 
  • FAN FALTA 3 NENS I LES CAMES D'UN ALTRE PER TOCAR EL SOSTRE DE LA CLASSE.







  • QUAN ANEM A PSICO TAMBÉ PROVEM DE FER UNA TORRE I TOCAR AL SOSTRE ENFILANT-NOS A LES ESPATLLERES.




  • VOLEM PROVAR FINS A ON ARRIBA LA TORRE MÉS LLARGA AMB TOTS ELS NENS I NENES DE LA CLASSE. HEM DE SORTIR A FER-HO A UN ESPAI OBERT COM LA PISTA PERQUÈ A DINS NO HI CABEM. POSEM UN FIL DE PUNTA A PUNTA DE LA TORRE I COMPROVEM SI ARRIBARÍEM A LES CLASSES DE DALT DE TOT DELS NENS GRANS. VAIG A UNA CLASSE DE 5è I AGAFO UN EXTREM I DEIXO ANAR EL FIL PER LA FINESTRA. ELS NENS I NENES DES DE BAIX COMPROVEN QUE SÍ, QUE SI LA NOSTRA TORRE LA POSÉSSIM DRETA PODRÍEM ARRIBAR A LA FINESTRA DE LA CLASSE DELS GRANS.



  • L'ÀLEX TÉ UN TIET CASTELLER I ENS PORTA UNES FOTOS D'ELL FENT CASTELLS. ENS ADONEM QUE HI HA PERSONES QUE FAN TORRES ENTRE ELLES I ES DIUEN CASTELLERS. DESPRÉS PROVEM DE FER-NE NOSALTRES.




  • ENS HA AGRADAT MOLT FER AQUEST PROJECTE I ENS HA FET ADONAR QUE JUNTS SOM UNA PINYA I QUE SOVINT LES PERSONES ENS NECESSITEM UNES AMB LES ALTRES PER ACONSEGUIR LES COSES.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada