divendres, 10 de gener del 2020

PROJECTE DEL NOM DE LA CLASSE "LA CAPUTXETA VERMELLA I EL LLOP"

LA SANDRA ENS VA EXPLICAR 5 CONTES AL LLARG DE 3 SETMANES: LA RÍNXOLS D'OR, DE QUÈ FA GUST LA LLUNA, EN PATUFET, LA CAPUTXETA VERMELLA I EL LLOP I L'EURUGUETA GOLUDA.  DESPRÉS D¡ESCOLTAR-LOS AMB MOLTA ATENCIÓ CALIA ESCOLLIR UN D'AQUESTS CONTES PER CONVERTIR-SE EN EL NOM DE LA NOSTRA CLASSE. CADA NEN/A VA COL·LOCAR UNA PEÇA DE CONSTRUCCIÓ DAMUNT DEL CONTE QUE MÉS LI HAVIA AGRADAT. LA TORRE MÉS ALTA DE PECES VA SER LA QUE HI HAVIA DAMUNT DEL CONTE:

"LA CAPUTXETA VERMELLA I EL LLOP"


AL LLARG DEL PRIMER TRIMESTRE VAM FER ACTIVITATS SOBRE EL CONTE DE LA CAPUTXETA VERMELLA I EL LLOP:

  • VAM EXPLICAR EL CONTE DE "LA CAPUTXETA VERMELLA I EL LLOP" DE MOLTES MANERES DIFERENTS: AMB TITELLES, AMB IMATGES DAMUNT LA TAULA DE LLUM, AMB DIFERENTS VERSIONS DEL CONTE...
  • VOLÍEM SABER COSES SOBRE EL CONTE I VAM PARLAR, FENT UNA ROTLLANA, DELS PERSONATGES QUE HI SORTIEN, COM EREN AQUESTS PERSONATGES (VALENTS, DOLENTS, BONS, AMABLES...), ON PASSAVA EL CONTE (BOSC, CASA...)
  • VAM DECIDIR FER CONÈIXER A TOTHOM COM ES DEIA LA NOSTRA CLASSE. VAM COMENÇAR PER INFORMAR ALS NOSTRES COMPANYS I COMPANYES D'EDUCACIÓ INFANTIL. A TRAVÉS DE VISITAR-LOS A LES SEVES AULES ELS VAM ANAR INFORMANT DEL NOSTRE NOM. PERQUÈ ELS PARES I LES MARES I TOTES LES PERSONES QUE PASSESSIN PER DAVANT DE LA NOSTRA AULA POGUESSIN SABER QUIN ERA EL NOSTRE NOM, LA MERCÈ ENS VA DIBUIXAR LA CAPUTXETA VERMELLA I EL LLOP I NOSALTRES HO VAM PINTAR. QUAN VA ESTAR ACABAT HO VAM ENGANXAR A LA PORTA D'ENTRADA DE LA CLASSE.
  • TAMBÉ VAM FER UN QUADRE  PER LA PORTA INTERIOR, PER QUÈ ELS NOSTRES COMPANYS I COMPANYES SABESSIN ON ERA LA NOSTRA AULA. EN AQUEST QUADRE HI SORTIM NOSALTRES AMB EL COS D'UN DELS PERSONATGES DEL CONTE QUE MÉS ENS AGRADAVA: LA CAPUTXETA, EL LLOP, L'ÀVIA, LA MARE I EL CAÇADOR. 
  • EL LLOP ÉS UN PERSONATGE MOLT IMPORTANT EN MOLTS CONTES INFANTILS I NOSALTRES VAM VOLER SABER A QUINS ALTRES CONTES HI SORTIEN LLOPS. QUAN ELS VAM ANAR DESCOBRINT LA SANDRA ENS ELS ANAVA EXPLICANT.
  • DAMUNT D'UN PRESTATGE MOLT GRAN QUE TENIM A L'AULA VAM REPRODUIR L'ESCENARI ON PASSA TOT EL CONTE DE LA CAPUTXETA VERMELLA: VAM FER EL TERRA AMB FLORS I DOS CAMINS (UN DE LLARG I UN DE CURT) AMB SORRA DEL PATI, ARBRES DEL BOSC (ROTLLES DE PAPER DE VÀTER I PAPERS PINTATS), I LES DUES CASES (LA CASA DE LA MARE I LA CAPUTXETA I LA CASA DE L'ÀVIA). TAMBÉ HI HEM INCORPORAT ELS PERSONATGES DEL CONTE PERQUÈ NOSALTRES HI POGUEM JUGAR CADA DIA. 

 

  • FINALMENT VAM ESTAR MESURANT ELS CAMINS QUE ENS VAM TROBAR A L'AULA FETS AMB CINTA DE COLORS. HI HAVIA UN CAMÍ QUE SEMBLAVA MÉS LLARG QUE L'ALTRE I HO VAM COMPROVAR. VAM RESSEGUIR EL CAMÍ AMB UNS CORDILLS I AQUESTS ELS VAM ESTIRAR UN AL COSTAT DE L'ALTRE: UN ERA MÉS LLARG QUE L'ALTRE. PER ACABAR DE COMPROVAR-HO ENS VAM ESTIRAR AL COSTA DELS FILS PER TAL DE SABER QUIN CAMÍ NECESSITAVA MÉS NENS I NENES PER ARRIBAR AL FINAL, TAMBÉ HO VAM FER AMB PECES DE CONSTRUCCIÓ, AMB PASSES... 

 

 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada